10. apr. 2011

Bruk av voki på fagblogger

Når man tar i bruk blogg-verktøy i undervisningen vil elevene gjerne gjøre disse personlige med bilder og liknenede. Kan det være en ide å bruke en avatar, et dynamisk bilde som elevene lager selv? Avatar som man lager på voki kan bevege øyne, åpne munn og du kan legge til din egen stemme.

Jeg har enda ikke innført blogging i mine undervisninger.... Men dette er min plan (mål) til neste år. Jeg vil gjerne prøve blogg-verktøy i både matematikk- og naturfagene.

Realfag kan ofte oppfattes som et kjedelig fag og bruk av IKT kan muligens fremme interesse hos flere elever. Mange av mine elever synes at det er gøy å bruke Excel under temaet økonomi. Nå bruker vi wiki i både naturfag ST og matematikk 1P.

2 kommentarer:

  1. Jeg har sett på wikiene dine. Du har virkelig lært deg å bruke en del program og muligheter som gjør dem til gode læremidler. Jeg kommer til å opprette wiki i media fra høsten av med linking til blogger for alle elevene. Da er det godt jeg har deg å lære av.

    SvarSlett
  2. Hehe. Ja, det er nu ikke mye æ kan. Læring fortsetter gjennom hele livet. Men det er selvfølgelig ikke aktuelt å bruke alle verktøy. Det finnes jo et hav av dem.

    SvarSlett